torsdag 24 januari 2008

Att tvätta bort en kletig isglassfläck.

En utav mina hemmagjorda isglassar har droppat en stor kletig fläck mellan musmattan och tangentbordet.
Efter att åtskilliga gånger ha lagt armen i fläcken, så försöker jag fortfarande att undvika den.
För jag orkar inte gå och hämta en trasa och tvätta bort den.

Precis som vilken annan irriterande sak som helst, som man dagligen stöter på, men som man inte orkar göra något åt.

Kanske det krånglande blixtlåset i jackan, den knarrande dörren eller den alltför höga tröskeln som du varenda dag lyckas slå tårna både gula och blåa på.

Kanske är det miljön, eller kärleken.
Vi går där och hoppas och undviker, men vi tar aldrig itu med problemet.
Vi människor är för lata. Jag är för lat.
Jag går bara här och latar mig, dag ut och dag in.

Jag undrar om S också går och latar sig, eller om han smörjer sina dörrar och tvättar bort glassfläckarna.

Inga kommentarer: