fredag 25 januari 2008

Herr Regn gör mig tveksam

Det spöregnar och blåser halvt storm ute. Hela vårt hus skakar.

Jag överväger om jag ska gå på dagens enda lektion, som dessutom är tyska.
Fördelar? Jag slipper gå ut i regnet. Jag kan fortsätta mysa runt i mina fula blommiga byxor, och jag slipper att sminka mig och göra något åt håret som står på ända.
Fast det där sista skulle jag nog kunna skita i nu när jag tänker efter. Herr Regn och Herr Blåst är inte Fröken Sminks och Fröken Frisyrs bästa vänner.

Okej. Nackdelarna då?
Jag missar lektionen och allt vi går igenom, jag får ogiltig frånvaro och måste komma på en bra ursäkt till mamma om hon skulle råka kolla upp det.

Nej, jag får nog ta och pallra mig dit ändå, jag kanske missar något kul. Detta kanske är mitt livs chans. Vam vet?

Inga kommentarer: