fredag 8 februari 2008

Other side of the world

Jag ska erkänna.
Jag har faktiskt en förkärlek till lååånga resor.
Att sitta där i sätet och bara koppla av med Mp3, tidningar eller kanske någon bra bok, det är härligt!

Därför njöt jag extra mycket utav bilresorna till Italien och Kroatien vi gjort under åren.
Alla de gånger som vi stannat på sevärda platser längs vägen.
När vi suttit fast i milslånga köer (fast sedan lärde vi oss att bergsvägen var både vackrare och snabbare).
Och då vi uträttat behov på skitiga toaletter, eller i värsta fall något dike.

Man märker att det blir varmare och varmare ju längre man åker, och kläder plockas av och solglasögonen åker på.
Ja, resor är livet.

Jag tänker absout spendera några månader i mitt liv på att tågluffa (eller billuffa) runt i Europa eller Asien.

Sådeså.
Imorgon har jag en åtta timmars bilresa att se fram emot :)

Inga kommentarer: